torsdag 21 juni 2012

Fjanteskapader




Ja fjant blev rädd när jag kom med ryktborsten idag.

Då förstår ni nivån på den hästens psyke.

Han har inget.

Däremot har han en jäkla åtgång på grimmor. Den mest rejäla hade han sönder idag liksom tillhörande grimskaft. Det lutar nu åt longerlina och repgrimma.

Å varför säljer de skit som inte håller för något.

Nämen Fjant har taggarna utåt vid hantering, efter den sensaste gånger vi hade veterinär här och då jag dagarna sprayade honom med flugspray.

Nu ger jag fan i sprayen eftersom det blir så stort för honom.

Men annars är han ju hur go som helst Fjanten. Ropar på mig var gång jag går ut, ska prata och gärna klias och kelas så länge det går. Stå med huvet på axeln eller med nosen gömd i mitt armveck.

Så jag gillar verkligen den där hästen men det är ju tråkigt att han ska ha nerverna utanpå kroppen.

Fast å andra sidan så vet jag ju hur det är. En gemensam nämnare kanske.

Lustigt också hur man kan ha så olika djur. Mamman är för det mesta stencool men lite tuff/hård i sitt sätt. Ja också får hon en son som är som ett asplöv.

Det är inte utan att man blir lite matt över hur det ska gå att rida in galningen så småningon.

Det lär bli århundradets tillvänjning det.

4 kommentarer:

Pipan sa...

Jadu, di där hästarna. Söt som snus är han i alla fall. Och skitgrimmor vet jag allt om . Förbannade rappel. Jättefin Fjant.

Lisbeth sa...

Här är det mesta upp och ner men kikar in och önskar dig en fin midsommar
Kram

Unknown sa...

Åh, vilken lite knas-Kalle! Hoppas han och ni andra har en bra midsommar :-)

Ergo Sum sa...

Millan - Fjant e bra han. Men knasig... *ler* Men jag anar hur mycket jobb det är med honom..

Hoppas verkligen att din förkylning inte ämnar dyka upp igen.. Ta hand om dig. Och Pyret. Och Challe.

Kram