söndag 17 juni 2012

Barn och olika förutsättningar

Herrejävlar vilka konstiga drömmar jag hade i natt.

De törs jag inte ens redogöra för.

Annars är det kalajsdags för Pyret. Fast Pyret är inte särskilt pigg idag.

Igår höll hon igång och jag vet inte om det är det som var felet.

Eller nåt annat.

I övrigt så händer det inte mycket här.

Kollar på fotboll och försöker orka leva mig in i matcherna så gött det går.

Sen har jag grunnat lite över somliga saker som rör barn och deras förutsättningar efter en viss händelse. Så jag behövde skriva en dikt.








Andas djupt du trygga barn,
lev ditt liv mellan moln och mark,
flyg när det passar,
och le när du kan.

Försök fly du otrygga barn,
spring till okänd mark,
göm dig i närmsta snår,
sök efter lugn famn.

Så olika liv,
båda underbara barn,
den ena flyendes,
den andra i trygg famn.




6 kommentarer:

S sa...

Tänkvärd dikt.

Kram

Sus sa...

Mmmm...
Vilken vacker dikt!
Så fin så skön så äkta!

Kraaaam

Anonym sa...

Man önskar att det inte vore så ... eländigt ...
Ha det bra i kvällningen och hoppas Pyret kryar på sig snabbt igen!/Mormor

Eva Wikmark Walin sa...

Så fin dikt, vi har också haft kalas här i fredags för en 12-åring med allt vad det innebär (dog i soffan 22.00 ;-) och idag för släkten, lite lugnare ;-), kram

Freja sa...

Världen är en hård plats för otrygga barn, väl skrivet!

Ergo Sum sa...

Vackert Millan!! Och du, min L gillar egentligen inte heller kalas..

Kramar