måndag 25 juni 2012

Tältjävlan och annat smäck.

Tja.

Det regnar lite.

Det nya tältet för 149 kr som Challe envisats med att sätta upp har vält omkull. Synd. Men man ska inte köpa skit utan sådant som håller.

Fast å andra sidan blåste den förra paviljongen också sönder trots att den var av dyrare virke.

Hursomhelst tyckte jag att vi hade fått det så bra.

Med myggnät runt omkring så man slipper flugfän och getingjävlar.

Där kunde jag sitta och glo resten av sommaren och prata med Fjant på distans.

Var planeringen.

Det är få grejer som håller. Fjant har sönder grimmor och grimskaft- för att inte tala om min åverkan på grepar och annat tjafs.

Nä tänk om grejer gjordes ordentligt nån gång. Bara smäck som säljs.

Ja också tänkte man sig att tältet skulle hålla hundarna utanför. Särskilt när vi åt.

Men näej. Blomstret hivade sig in i tältet men låg stilla så det kunde anses okej. Helt okej ända tills hon gjorde en rivstart rakt genom myggnätet som satt fast i tältstaget.

Det var det myggnätet.

Sen sa Pyret nåt klokt.

"Men mamma om du hade velat ha hundarna utanför hade du nog fått bygga upp en mur istället."

Det var jäkligt sant det.

5 kommentarer:

Milla sa...

Jag förstår din frustration. Ni får helt enkelt bygga en mur, hihi. Kram

Freja sa...

Fast om man har en mur får man ju inte umgås med de små liven och det var väl kanske därför de införskaffades en gång i tiden...

Syltgrisen å Grodorna... sa...

Hej Millan ... Det regnar här! Blir så trött... Hos dig då?

Lisbeth sa...

Kvalite är det det som du saknar? Finns det idag utan att man ruinerar sig? Jag tror inte det därför har jag slutat att handla på rusta etc om jag inte måste förstås Hellre är jag utan
Ha det så fint där i tältresterna
Kram

Ergo Sum sa...

Regn?????? Vad månde det vara?? Har inte sett alls i sommar.... :((((

Och saker som inte håller? Isch...
Men Pyret är klok som en bok..

Kramar