lördag 29 september 2012

Det här med kåta hundar och valpar

Det går tydligen fortfarande inte att slå isär textjäveln. Börjar bli less............ Nä jag sitter fortfarande inte på Bahamas om nån undrar. Men jag sover jäkligt gott om nätterna, så jag var på ett bra ställe då iallafall. Det är väl skapligt nu med. Man har iallafall fullt upp med att diskutera med hundarna. Just nu är de inte i synk. Den ena är skendräktig, den andra löper, den tredje springer runt och försöker få till ett ligg, trots sina tolv och ett halvt år. Ett sista så han får en sista valpkull. Fast han skulle nog ha svårt att orka med att uppfostra dom. Han tyckte det var sådär senast det begav sig. Då satt han mest på soffan och såg matt ut. Ihop med mamman som vid det laget också hade fått nog av fem stycken gremlins, som drog ner gardiner med stänger, käkade upp blommor och pulvriserade jorden över hela golvet. Tuggandet på deras bäddar och det eviga diandet. Det gick inte bra den gången när Dillen för första gången blev insläppt till valparna. Då trodde de att Dillens snopp var en puppe......ja ni förstår ju själva hur Dillens reaktion blev. Annars när han väl orkade så uppfostrade han på sitt sätt. Sa ifrån brutalt några gånger, så man tyckte det såg otäckt ut, men efter det skred han in och de vek undan. Tänk om man själv hade haft den pondusen. Vi var tvungna att gå i foppatofflor för att klara fötterna någorlunda. Gummistövlar hade varit att föredra. Valparna drog av Pyret tröjan vid ett tillfälle. Men hon är inte den som är den. Vid varje ledig stund satt hon hos valparna. Var knappt hemifrån på två månader. Var jättearg när de hämtades valparna. Sicken tid det var.

2 kommentarer:

Freja sa...

Min dotter vill att vi ska föda upp kattungar, men jag säger bestämt ifrån. Jag vet vilket drama det skulle bli när ungarna ska säljas... Slutar väl med att vi har huset fullt av katter för att alla är för speciella för att säljas...

Ergo Sum sa...

Pyret - hur fin som helst.. Jag läser alla hennes kommentarer på FB - vilken fantastiskt dotter du har!!

Du Milan - ibland önskar jag att jag hade kunnat göra som Dillen.. Lite skita i att vara den mamman jag är.. *skrattar* Men bara väldigt korta stunder..

Kramar