söndag 30 september 2012

Löpning en hypad Stockholmsgrej

Alltså det här med motion. Vad är det som ska vara så hiiiimla svårt. Det ska vara gym och gymkort. Gå på nåt jäkla rullband. Kul. Jag skulle kunna rada upp diverse knepiga grejer....kettleball? Det ska också vara zumba, som kanske i och för sig ska vara kul, säger folk. Men det är ju så svårt att ha tid för sig själv. heter det också. Men det som nu slår allt och löser allt, är LÖPNINGEN eller joggandet för att inte tala om lufsandet. Nu ska alla springa, eftersom det tar så lite tid från familjen. Mm. Sen ska folk, även de som ev springer en gång per månad, springa maraton. Bara för att man ska. Det är en Stockholmshype måste jag få säga. Vad är det som helt plötsligt har blivit så märkvärdigt med att just springa? Få en medalj. Du har gjort det. Eller? Jaha. Har Forrest Gump inspirerat eller? Nä. För det duger ju inte att bara springa heller. För numer ska man ju gärna springa i kjol och se snygg ut med. Såg jag på teve. Någon som designade fram kläder för just såna där tillfällen. Vad är det för fel med shorts? Såna där lösa fotbollsshorts man hade som tonåring. Luftiga, sköna och stora. Nä. Luftmotståndet blir väl för stort.

6 kommentarer:

Madeleine sa...

:) Haha! Då hade man ju alltid kunnat skylla på shortsen! Nä jag fattar inte heller tränings hysterin. Sen blir folk näst intill hysteriska när dom hör att jag lever utan bil! Hallå vardagsmotion...?

Freja sa...

Det går mode i allt... Jag är inte så mycket för gympa i samlad grupp, men var iväg en gång för ett tag sen. Alla var stylade, frissade och sminkade... Jag lufsade runt i en gammal träningsoverall och en avlagd t-shirt, det funkar för mig, men snacka om att jag var udda i det gänget...

Ergo Sum sa...

Hahaha - det är verkligen en hype... Helt säker på det. Och jag ger inte jättemycket för det.. Och springa i kjol?!? Baaaahhhhh

Kramar

Blondie sa...

Nja, jag måste nog erkänna att jag tycker som dom... Löpning ÄR fantastiskt när man kommit igång. Men alla "tillbehör" skiter jag i. 3 fungerande toppar o 2 par träningsbyxor o sportbh funkar kanoners :)
Skillanden mellan en vanlig tshirt o en träningstopp är att den leder bort svetten men det gör inte en vanlig tshirt. Sen ska allt gå till överdrift men det skiter typ jag i.. :)
Jaha, så Fjant var sur för du inte hälsat på honom på ett tag?? :)
Hoppas du får va hemma o börja må BRA nu.
Ha en skön dag!!

Pipan sa...

Hallå där. Zumba FINNS inte. =)

justlikeacat sa...

Moahahaha det blir Birka ändå! (Att jag aldrig lär mej att hålla i pengarna)

Haha, ja det är visst inne att röra på sig. Och jag som är så lat oftast gick faktiskt totalt 7 km i helgen med äldste sonen. Eller lufsa skulle väl passa vårt sätt bättre :)

Ha en trevlig måndag!
Kram!