söndag 16 september 2012

No Liseberg

Nä. Det blev inget Liseberg för mig.

Jag provade det mesta i åksjukeväg innan. Det är så jag mår. Illamående som om man var åksjuk.

Karusellsjuk.

Så jag tog en postafen och det gick åt helvete.

Kroppen pallar inte för antihistaminer. Såna som ska vara så oskyldiga. Det har hänt nåt med mitt huvud som gör att kroppen inte tål dom. Muskler, käkar. Allt går i kramp. Benen bär inte. Jag tippar åt sidan.

Så jag tar inget mer sånt. Inga fler primperan. Inga postafen. Inga tavegyl mot klåda. Inget som är sederande. Jag har fått ett åksjukeband att ha på båda handlederna. Såna som gravida använder ibland. Faktiskt tycker jag att de hjälper lite. Jag känner mig bättre idag.

Jag var ändå på väg att följa med igår. Vara med en stund- men Challe tyckte inte det.

Det var troligtvis rätt för när jag tänkte mig in i situationen där på tivolit....stå och vänta på Challe och Pyret som åker bergbana, känna lukten av strips, sockervadd och popcorn- då höll jag på att spy.

När jag gick ut för att mocka i förrgår, höll jag också på och spy, för att det blir sämre när jag anstränger mig fysiskt. När man är på Liseberg går man onekligen en hel del.

Så jag var hemma och fick mig filmer till livs av Pyret, kort skickade till mobilen, så det kändes lite som om jag var med ändå.

Pyret är också go. "Gör som du vill mamma. Jag vill gärna att du följer med men kan du inte så kan du inte. Jag älskar dig så mkt ändå vet du"

GoPyret.

Vidare har hon gjort analyser angående hennes nuvarande lärare och den förra. Hon tycker den hon har nu skämtar för lite och blir för arg.

"Anna sa också ifrån, men man kan ju säga till på olika sätt."

Jo.

Sen förväntar sig Pyret att även den här läraren ska klä ut sig på halloween. HA! Tveksamt. På den nya skolan gäller struktur och ordnung über alles.

Osynliga gränser som barnen inte får passera på skolgården, eftersom det blir för många barn på ett för litet område då. Så ettorna och tvåorna får stå och vinka till varandra.

"Hej ,hej kära vän...vi kan titta på varandra, vinka, kanske skrika över gränsen, men mer än så blir det fan inte."

I min värld låter det som att man rastar fångar eller nåt.

Ja det kanske var överdrivet. Ordning och reda kan ju också se till att djungelns lag inte tar över. Perfekt blir det aldrig.  Pyret gillar hursomhelst läget och är glad när hon åker till skolan och glad när hon kommer hem. Även om det inte finns några som helst tvivel över, att hon skulle vilja att den gamla skolan återuppstod.

Hon tyckte det var bättre förr helt enkelt.

Det hade jag också tyckt om jag fått hemlagat med efterrätt och kladdkaka efter maten på lunch.

Det är skillnad att laga mat till 400 elever i jämförelse med 23.


4 kommentarer:

Lisbeth sa...

Nu tycker jag riktigt synd om dig. Även om Liseberg i sig kanske inte är en höjdare men att gå miste om en familjedag det önskar man ingen. När jag läste nu så började jag fundera om du har berättat vad det beror på. Fick en tanke tillbaks till när jag fick kristaller i örat. Jag spydde som en gris. Jag hade även lite svårt med balansen men inte så jag sökte hjälp Av en slump kom jag till doktorn i ett annat ärende och han sa direkt att det var kristallsjuka. Fick ett schema att jobba efter och det släppte på en gång. När jag känner mig illamående nu för tiden hjälper sambon mig att göra övningen som tar ca 10 minuter. Hur som helst hoppas du får en bra måndag
kram

Freja sa...

Pyret är fantastisk! Min svägerska och svärmor skulle kunna lära mycket av henne. Hur man är tydlig med vad man själv vill och samtidigt undviker att skuldbelägga andra!

Ergo Sum sa...

*ler* Jag kan bara hålla med Freja: Pyret är fantastisk! Vilken dotter du har Millan!

Och du, det var nog bra att du inte åkte med. Inge kul med Liseberg när man mår apa redan innan..

Kram på dig.

Milla sa...

Fy vad trist att bli så dålig! Skönt att Pyret ändå gilla läget och njöt av Liseberg även åt dig med skickade foton ;) Roligt att hon trivs i nya skolan och 23 elever gentemot 400!! Låter som rena rama himmelriket ju :)
Kram