lördag 22 september 2012

Ensam mamma söker....

Nä. Det börjar på att bli lite läskigt det här.

Pulsen den är antingen hög eller jävlig låg. Hjärtat rusar iväg för vad som helst. Det drog iväg i hundraåttio när jag gick till stallet. Ja också har jag ont i bröstet stundtals när det håller på och hoppar hjärteländet. Andfådd.

Jag antar att det fortfarande är utsättningssymtom. Alternativt stress men jag brukar aldrig få hjärtklappning hur stressad jag än är. Men blir det inte bättre tills imorrn får jag nog åka och ta ett EKG för säkerhets skull. Idag är Challe och spelar årets viktigaste golftävling, så man får väl bita ihop.

Har ändå sovit bra trots avbrott. Pyret och somnade tätt ihop i soffan igår kväll vid halv tio tiden. Vaknade klockan halv tre och insåg att jag inte gett hästarna sin sista dos kvällsmat som jag brukar ge vid 22.00 tiden. Ångest.

Ja annars då. Jo jag kollade på "Ensam mamma söker" häromdan. Ett program jag aldrig kollat på förut. Ja och nu vet jag varför. Jag tycker liksom inte att det är okej att dra hem fem potentiella karlar till sina barn, fara iväg på tivoli, hångla med allihop, med barnen mitt i smeten.

Cecilia tror jag hon heter. Hon verkar inte vara riktigt hundra om man säger som så. Inte de andra två mammorna heller. Den ena är hur mjäkig som helst och kan inte säga ifrån till sin pojk som far runt och ska slå alla. Men det är klart att det är nog en rimlig reaktion av pojken i och för sig när det helt plötsligt dräller in karlar som ska bo in nån överinträngd liten lya.

Sen hon som ska styra och ställa med karlarna som om det vore nåt jäkla tränings ala städningscenter de var på. Söker hon hemhjälp eller en partner?

Sen det här med att blanda in barnen. Urschäkta men det är ju ändå inte de som ska välja vilken karl som ska vara kvar/leva med sin mamma. Det är liksom inte deras val. Äh.

Nä. Det där är inget för mig. Jag blir bara irriterad.




6 kommentarer:

S sa...

Jag har faktiskt aldrig tittat på Ensam mamma söker, men det låter inte som om jag har missat mycket! Ska ungarna vara med också, hu.

Så trist att du fortfarande känner av medicinkrånglet, jag hoppas att det släpper snart.

Kram!

lena sa...

Hej Millan!
Hoppas du får må bättre snart! Ha en trevlig helg! Kram på dig!!!

Blondie sa...

Jag undviker oxå programmet av exakt den orsaken du angav...
Ha en skön kväll !!

Freja sa...

Jag kollar det mesta på TV men både ensam mamma och bonde som söker får vara för mig. Inte intresserad av att blanda mig i andra människors kärleksliv, känns ganska trist...

kicki11 sa...

Jag har faktiskt inte sett på programmet den här hösten. MEN jag tycker precis som du att det brukar vara konstiga typer som ställer upp i ett sådant program. Jag säjer: Stackars barn som måste vara med om detta. Kan absolut inte vara bra för dom.

Ergo Sum sa...

Tittar inte . På detta heller.

Inte mycket jag ser på...

Kramar