måndag 17 september 2012

Maken till hund

"Här skulle det ha varit en bild på Blomstret men det går inte att ladda upp just nu tydligen"



Ja det ska inte vara lätt inte. Nu har jag toppat hela måendet med en förkylning.

Äh.

Dagarna går annars ut på att försöka vara så lugn det bara går trots tillståndet. Inte få panik när det blir kramp i käkarna eller när ena handen inte kan rätas ut. Det gör förbannat ont med kramptillstånd ......men man får försöka tänka på annat.

Mocka skit. Prata med Fjant. Pussa på Pyret. Tjata med Challe och försöka vinna diverse spel vi spelar.

Annars har jag gott stöd i hundarna. De svarta driver väl runt som alltid i glad ton och vill ut på sina tider minsann vad som än händer.

Men den bruna Blomstret är det annat med. Hon känner med en gång av när jag är ledsen. Sätter sig rak i ryggen så nära som det går att sitta bredvid mig. Småbiter mig lite i ena örat, lägger huvudet mot mitt huvud. Så kan hon sitta länge tills man kommer på rätt köl igen.

Jag hade hjärnhinneinflammation en höst då hon inte var gammal. Fem månader bara. Jag låg mest i soffan hela dagarna under två månader, utan att knappt orka göra någonting alls. Jo hon fick ju komma ut förstås korta stunder och längre turer med Challe när han kom hem. Utöver det låg hon vid mina fötter hela tiden. Maken till hund det där.

5 kommentarer:

S sa...

Du har verkligen haft hemsk otur med biverkningarna. Jag hoppas det släpper snart. Vilken speciell hund du har där!

Kram!

Blondie sa...

Fy vad jag lider med dig...
Det är inte lätt att att ta tillvara livet då men Pyret är för underbar!!
Så kloka barnen är, de krånglar inte till saker o ting.
Kram <3

Asta sa...

Jag lider med dej. Du har det bannemej inte lätt. Det gör ont att höra/ läsa. Hoppas hoppas att det blir bättre snart.
Å ja, de är fantastiska de där fyrbenta, som de instinktivt förstår.
Hur klarar hundlösa människor sej???
Kram

Freja sa...

Fy för att vara dålig, kramperna låter förfärliga, du är duktig som hanterar det så bra! Djur kan vara fantastiska, vår bengalhona viker inte från dotterns sida om dottern är ledsen...

justlikeacat sa...

Åh vilken söt hund! Kan tänka mej att h*n skänker mycket glädje