tisdag 11 juni 2013

Problem

Jaha. Pållarna ska flyttas till annan hage på Fredag. Sånt stressar mig lite. Det blir också ett dravel ifall det blir mkt broms. Då ska jag leda de där två hem by my self. Hahahahahahaha!!!!!!!!

Fjant är nämligen inte särskilt ledvan på okända ställen. Stoet brukar gå väldigt lugnt, men är urstark om det vill sig. Ja. I värsta fall får man väl hålla fast i stoet, för Fjant han törs väl inte gå så värst långt från mamma inte.

Och det är ju inte värre än att de ska gå några hundra meter varav en del i skogen. Vi får hoppas att det blir en dålig sommar (ursäkta) och att det blir stor skillnad därnere eftersom hagen ligger invid öppna fält. Lite bättre genomdrag kanske.

Men han kan ta sig för vad som helst den där hästen. Och överraska ibland. Åt andra hållet.

Men när jag tog in honom för att beta på gräsmattan här inne på gården för nån vecka sen, så blev han stel. Stiff. Handlingsförlamad. Jag fick säga åt honom att inte sluta andas. Ja det fattade han ju så klart inte. Men han svimmade ju inte i alla fall. Stoppade bara mulen under min armhåla. Hoppas att det luktade gott. Nä. Jag har aldrig varit med om maken till häst och då har jag haft hand om många olika sorters hästar.

Challe har också stängslat dubbelstängsel gentemot de hästar som ska gå vägg i vägg med våra. Ska gå ner och kontrollera vid möjlighet. Challe han kan få till det ibland och ibland så blir det egna lösningar på grejerna. Harkel. Host. Men man får vara glad för att han hjälper till även om jag sa " ta den smala bandtråden -ocksåtarhandenbredastesomfinns.

Hursomhelst så får jag väl gå ut och släppa ut dom i gräshagen igen nu. De har gått på tillvänjning här hemma i 14 dar. Helst vill jag slippa kolik och andra ledsamheter.

2 kommentarer:

S sa...

Ja du, det låter som en hel del att tänka på. Jag hoppas det går bra med förflyttningen.

Kram!

Ergo Sum sa...

Jädrar ja!!! Dä ä int lätt dä häringa mä hästera int...Hoppas verkligen att det kan gå smidigt, för det låter som om att även om det går smidigt är det alldeles tillräckligt med jobb..

Kramar