torsdag 13 juni 2013

Svårt läge

Pjaaa och tja.

Vad ska man tro om de lärde. Vem har rätt och vem har fel?

Äh.

De där i vit rock-de tycker allt som oftast olika de.

Så jag vet inte på vilket ben jag ska hiva mig upp på.

Frossa i morse. Ett huvud med slemhinnor hämtade från hålorna i Dantes inferno.

Brända och svullna.

Huvud och öronvärk som följd.

Så man blir lite rädd för den där medicinen som han läkaren igår varnade för.

Men och och....

Och vad händer om jag sliter bort medicinen.

Löper huvet amok av förändringen?

Blir kroppen bättre. Ryggen bättre?

Slipper jag vara förkyld jämt?

Kommer jag att bli galen utan medicin?

Kommer det finnas nån annan att käka som man inte går under av?

Läget ser svårt ut.

Hjälp.

Phhhhu

Vetja om man skulle börja trappa ner lite långsamt.

I alla fall när provsvaren kommit.

För mig veterligen så är min behandlande läkare på semester.

Ja, ja.

Eller så har man otur och fått återkommande influensa som hon sköterskan sa.

" Det är så här som det har varit för folk det här året."

Jaha.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att det inte känns bra att fortsätta medicineringen när du nu fått bekräftat att de symtom du har troligen är biverkningar ...
Hoppas du får rätt vård och medicin snart ... det är på tiden ...
Det är inte enkelt att vara sjuk i denna tröga vårdapparat vi har!
Ha en bra kväll!/Mormor

Freja sa...

Åhh. läkare och sjukhus och hälsocentraler och mediciner. De säger si och de säger så och själv sitter man där och vet varken in eller ut...

Ergo Sum sa...

Men fyyy fan!!!! Och så avslutar de ofta med: "eller vad tror du??" Om jag visste vad jag trodde hade jag fan aldrig kommit till dem jue!!!!!! Blärk!!!

Kram