tisdag 18 juni 2013

Trasigt, klådfritt men yrsligt.

Det är synd på glasögonen som jag var tvungen att tappa i golvet. Den där tejpade skalmen är liksom mer än en extra souvenir på livsresan just nu. Den visar liksom på den allmänna trasigheten.

Jag har hittat en ny båge att ha- hemskickad från nätet, men insåg att jag nog borde göra en ny synundersökning. Men det går ju ev inte nu pga måendet. Synen den skiftar ju lite fram och tillbaka den- så resultatet kan man nog skratta åt efteråt.

Annars då.

Klådan är i princip borta, hudutslagen med, och ryggen håller sig skaplig. Bihålor bättre.

Däremot klättrar signalsubstanserna runt i panik och trängs huller ombuller i en tombola.

Sätt för i helvete aldrig ut en medicn du haft länge så här rakt av. Även om bipacksedeln tycker att det är okej.

Det blir reboundeffekter så man får fan av knepigheter i skallen.

Men nu blev jag ju tvungen att kapa medicinen förvisso. Eftersom det gällde överkänslighet då.

Just nu är jag skaplig nöjd. För en halvtimme sig var jag arg, för att det enligt tidigt tagna prover på den här medicinen faktiskt visade på en överkänslighet. Något som jag verkligen diskuterade med vederbörande läkare då de där felaktiga proverna och symtomen dök upp.

Men näj. Förkylkningarna har inte berott på medicinen för att jag har små barn. Levervärdena blev ju bättre. Etc.Bara Näj och åter näj.

Vid nästa besök hos den läkaren så kommer jag att göra en Gandlaf eventuellt. Har ni sett början på filmen "The Hobbit", så vet ni vad jag menar.

Ja, ja. I övrigt så vill ju inte läkare avsiktligen medicinera en sjuk. Och de kan ju aldrig veta vad som ev funkar eller ej. Men när det uppstår trubbel så kanske de kunde vara på alerten. Åtminstone läsa direkt ur Fass.

Jaha gott folk. Nu ska jag ge mig ner i god stil till hästarna. Vingligheten till trots. Ja det blev sådär yrsligt och vingligt när jag satte in medicinen vid höjningarna...så det blir väl så på utvägen med.

Under tiden ska jag bara agera normal mamma, gärna följa med överallt på kalas odylika ting. Och le sådär hjärtligt och innerligt. För Pyrets skull heter det sagt av somliga andra i omgivningen.

Ja.

Men nu tänker jag för min skull inte följa med på mer än nödvändigt. Pyret är inte betjänt av att jag spelar allan och låtsas som ingenting. Ja det faller ju ändå förstås. Det är som det är, och Pyret får roa sig med annat folk ett tag.

En smältande snögubbe i solen är ingen vidare sällskapsgubbe trots allt.

Ja, ja Pyret hon går på golfskola hos Challe nu i två veckor på fm. Em är hon hos en kompis som kommer från Göteborg varje sommar till golfskolan. De är som ler o långhalm de där två de töserna. Pyret hade dessutom kompis här till på kvällen igår, så hon verkar ha fult upp. Sen har Challe en veckas semester efter de där två veckorna. Därefter det så bör jag vara frisk, för då ska jag tydligen agera vårdnadshavare på egen hand igen. Eller så får jag försöka få tag på en vikarie.

Det är väl ingen idé att ringa Af. När man ringer dit i egenskap av arbetsgivare så kan de max plocka fram tre personer varav två ev inte är friska. Nä. Jag får leta nån annanstans. Eller helt sonika ta mig i kragen.Eh.

2 kommentarer:

Freja sa...

Hoppas verkligen att du blir av med alla biverkningar och abstinens så snart som möjligt!

Mina barn har nästan alltid fått klara sig utan mig på kalas och olika skoltillställningar, det funkar bara inte. De lider mer om jag är med än om jag skippar det... Så jag skulle säga att det är för deras skull jag INTE följer med...

Ergo Sum sa...

Du det kommer att lägga sig - det måste det!!! Och du, lyssna på Freja - precis så är det. Det handlar inte om hur ofta man är med, det handlar om hur mycket man älskar. Och du älskar Pyret.

Kramar