onsdag 19 juni 2013

Social

Lägesrapport:


Glasögonen är lagade tack och lov. Hittade en skruv att använda. Så nu ser jag lite mindre paj ut på utsidan hursomhelst.

Happ.

Skönt för fasadernas skull. De som jag är så bra på att hålla.

Dagens stora besvikelse är en borttappad flughuva till stoet i suverän kvalisort. Letade så ryggen sa ifrån i det som kallas för sadelkammare och snickeriverkstad. Fy fan så det ser ut där inne.

Annars har vi väl inte gjort många knop idag inte. Jag och hundarna alltså. Det är väl de jag umgås med numer om dagarna. De bästa man kan ha hos sig. Snälla, goa, positiva och ärliga. Jag orkar inte riktigt med folk just nu. Diskussioner. Samtalsämnen som jag inte ens orkar följa.

Nä så vi ligger här i en hög i soffan och glor på teve eller bara myser. Eller så går vi en rutt ihop och kollar till hästarna. Fjant pratar och har sig på ett sätt jag förstår.

Bra grejer. Det är den sociala nivån jag fixar just nu.

Folk. Nä. Ja. Somliga håller jag ju kontakt med förstås.

Men jag blir lätt ledsen av diskussioner på nätet, bloggar och annat nu. Särskilt om folk ska diskutera och tycker olika. När det blir hetsigt folk emellan. Är rädd för att själv skriva nåt som blir fel. Eller säga fel. Nåt som ska uppfattas fel eller inte som mig. Man får tänka sig för ibland på de häringa forumen vad man skriver. Somliga forum är känsligare än andra. Och det kan bli fel.

Jag är väl inte på banan riktigt. Orkar inte. Hänger inte med riktigt.

Kroppsligen så går det väl skapligt. (Allt är relativt) Varit lite bättre idag. Jag behöver väl ligga här hemma och bara vila antar jag.

Nu blir det go natt, efter att ha sett till att sätta ut kattmat i uthusen, till okänd utmärglad katt som ränner runt här.

Man kanske skulle starta ett djurhem.



7 kommentarer:

Unknown sa...

Oooh, folk kräver energi. Men katter är lite lättare :-)

S sa...

Det låter rätt lagom, att umgås med djur. Jag tycker inte heller om när det blir bråk, visst kan jag hävda mig själv men jag gillar inte när folk är otrevliga. Så jag försöker hålla mig ifrån sådana sammanhang.

Ha en bra dag med hundarna och hästarna.

Kram!

Freja sa...

Håller med, det där om att det är jobbigt när diskussionerna blir hetsiga, när det mer handlar om att ha rätt än att lyssna och försöka förstå. Ju skörare jag är desto tuffare blir det att klara de diskussionerna... Jag håller mig undan! Jag får ta tag i sånt när jag mår bra, jag gör inget bättre genom att ge mig in och bryta ihop...

Lisbeth sa...

Du det att ligga i en hög på soffan tycker jag verkar ypperligt. Sista året kanske längre har varit tufft så ligg kvar så länge du vill
Ha en fin helg
Kram

Paulahelenas sa...

Ha en fin midsommar o grattis på bröllopsdagen!
Vi firar 20 års bröllopsdagen den 26 juni :)

Kram

Ergo Sum sa...

Usch ja. För folk. Oftast. Fasader är onödiga, hemma med djuren.. Hoppas din helg blev bra och att du mår bättre Millan!

kram

wildrose sa...

Ja det är inte kul att se att folk ibland verkar vilja börja bråka med. Att de orkar!

Jag hoppas att du mår bättre snart!
Kram!