torsdag 26 september 2013

Bästa preventivmedlet

Ja idag har man varit på underredeskoll. Slemhinnorna såg numer så fina ut och allt därinne var så vackert.

Vackert. Jo jag tackar ja.

Jag gjorde i övrigt säkert ett fint och vackert intryck med. Glasögonen havererade, så jag såg just ingenting. Håret var halvblött och hängde åt alla håll. Jo jag har klippt mig själv. Självklippning så att säga. Hade inga datum för blödningar etc. Noll koll. Trött, förkyld och snurrig ovanpå det.

Ja vad skulle de säga.

Snurrigt under undersökningen och käcka kommentarer med påpekande om ideliga integritetskränkningar.

"Att man inte får ha nåt hemligt."

Ja, ja det tyckte de tydligen var kul.

De frågade om ev preventivmedel. Jag frågade när klimakteriet tänkte infinna sig. Det kunde dröja femton år det. Jaha. Så frågade de om jag hade en önskan om barn. Då skrattade jag rätt ut. Bevare mig väl i mitt tillstånd.

Alltså bästa preventivmedlet är att skaffa sig en sjuka med värk och brännande känsla kombi influensasymtom. Då är man tvärskyddad från risken att bli gravid. För man står just inte ut med att nån tar i en.

Nåja som extra röra så glömde jag handväskan. Ja vilken de kom springande med. Man tackar och bockar.

Halvblind och dement 39 åring. Humor.

Japp sen styrde jag och hundarna kosan till mina föräldrar. Fikade och sen ville pappa gå på promenad, en kort en längs med vattnet. Jomen visst sa mina två prickiga och hakade på terriern. Tror vi gick i 40 minuter.

Pappa tyckte det var bra med träning för mig.

Men hej och galopp min pappa.

Nog för att du var min fotbollstränare i många år, men nu tror jag mer på vila faktiskt.

Hursomhelst mår jag så bra att vara bredvid vatten, och våfflor på det var icke dumt.

Men helt slut och kaputt är jag det.

2 kommentarer:

Pipan sa...

Våfflor och vatten. Det är inte dumt alls. Men 40 minuter... ja skulle han träna dig eller vad? HA! Jag har heller aldrig koll på det där jävla plättvecks-syltningarnna. Inte så konstigt när det är ett år mellan gångerna. Eller mer. Ja ja.

Ergo Sum sa...

Underredeskontroll.. Ja fy. Det har varit mycket sådant för mig de senaste två åren - cystorna, de konstanta blödningarna, misslyckade skrapningar mm.. Otroligt rajtantajtan. Och så undrar de om jag vill ha en spiral! Knäppon...

40 minuter??? Fäder är otroligt roliga. Noll känsla. Men våfflor är bra!

Kramar