tisdag 3 september 2013

Längtar hem

Jag flyter i drömmarna. På ett bra och ett dåligt sätt. Jag är alltid i fel hem, på fel plats, längtar rätt. Jag längtar halva nätterna efter att hamna där jag ska vara.

Sen flyter jag av lättnad ibland, för att jag just sover en hel natt, och inte har svårt för att somna. Inte bara sover ytligt och ryckigt utan trots drömmarna djupt.

Men jag funderar över vad det kommer sig att jag är så vilse. Det började det här när Dillen dog och blev värre när Trudelutten blev sjuk. Och inte verkar det ge sig.

Jag tror att jag söker trygghet. Att jag ska kunna säkra mina djur, gärna min egen hälsa och min dotters. Kanske letar jag efter mig själv. Jag vet inte.

Jag vet inte längre hur jag ska säga eller vad. Hur jag ska uttrycka mig till läkare för att det ska bli rätt.

Jag orkar inte ens uttrycka mig längre.

För det spelar ingen roll vad jag säger.

Jag lever på att jag mått bättre under några dagar.

Idag är det ett nytt läkarbesök hos en annan läkare än den i fredags.

Vad ska jag säga?

1 kommentar:

Ergo Sum sa...

Så tungt. Och visst längtar du hem. Och jag skickar kramar