söndag 22 september 2013

Jag röstar NEJ

Jag tycker inte att det är fränt när det går bakåt, när man nyligen gått framåt. Jag har faktiskt gått i skogen i tjugo minuter, utan att bli trött några dar nu med hundarna. Okej, vadkramp men musklerna är ju allmänt lite ihopkrampade. Nåja. Ganska märklig upplevelse när jag nyss inte kunde gå hundra meter utan att dåna av. Både av trötthet, ryggpaj och andfåddhet.

Så det var lite av "hallelujamoment".

Men Pyret har drällt in med en förkylning såklart. Då drar allt igång igen.

Jag är så utless på det här förbannade tillståndet. Har förlorat tålamodet helt faktiskt. Den där trumhinnan som blev sönderbränd, av den där Stevens Johnsons sjukdom, dumjönssons löjliga sjuka borde den heta, fladdrar som om den vore gjord av ett papper från 1800 talet med ett stort hål i mitten. Den verkar leva sitt egna liv därinne och tumlar runt som om man skulle ha Dumboöron inuti öronen. Sicken miss.

Få ALDRIG såna där brännblåsor i örat. Inte Dumboöron heller. Det leder inte till nåt bra. Få förresten inga blåsor alls. Få helst nåt annat syndrom eller sjuka. Eller var helst frisk.

Pffffff.

Ligger och lyssnar/tittar ofrivilligt på Centerns partistämma. Det är att-satser och en massa ja till det mesta. Jag ska sannerligen byta kanal för jag orkar inte med politik just nu.

Nä.

Jag ska dra på nån bra film, också ska jag värma axlar och nacke nu när jag inte orkar vara uppe och röra på mig. Resultatet blir annars migrän. Rörelse, förkylning som gör att man inte orkar röra sig........Äh. Nyss var det kylgel som gällde för att allt var inflammerat. Pest eller kolera.

Hörru du Gud.

Uppfann du det här tillståndet så undrar jag, om du inte kunde dra skämtet till tillstånd tillbaka på återremiss. Jag har synpunkter på resultatet. Nämligen. Jag röstar NEJ.


3 kommentarer:

Unknown sa...

svar: är fint där ute:)

Ergo Sum sa...

Du Millan - jag röstar också nej - kan du meddela gud om du får tag på hen?

Kramar

Lisbeth sa...

Jag hoppas att din dotter får fortsätta att vara självbarn som hon säger. Det finns så många vuxna utanför hemmet som vill göra om det som inte är enligt mallen som de har.
Vilken underbar dotter ni har och du min yngsta är också ett självbarn fast han är 24 år. Han stortrivs med det och jag har äntligen förstått att så kan det vara
Kram