torsdag 19 september 2013

Happy

Har inte jag varit i skogen idag. 10 min gång, vila och sen tio minuter hem. Okej inget maraton men framsteg för den som inte gått i skogen på månader.

Härligt väder, härligt, härligt.

Det var så himla skönt.

Sen har jag oförhappandes haft ett trevligt samtal med min handläggare på försäkringskassan. Vi pratade i en halvtimma och hon är en sån där som är väldigt mänsklig. Med god humor - galjhumor-och kan sin sak.

"Även om reglerna är som de är så ska jag göra det så bra som möjligt för dig." Det är ju så hon har

sagt.

Drog som hastigast min version av vad som hänt senaste tiden på sjukdomsfronten och hon kunde väl på direkten i krass ton lova mig en fortsättning på sjukpenningen.

Ja. man är inte så arbetsför trots allt.

Nu ska hon tyvärr gå i pension....men lovade skaffa fram nån snäll handläggare.

Tja så Millan är glad idag! Helt enkelt.

Ja ibland får man såna där extraordinära moments.

2 kommentarer:

Freja sa...

Så härligt med professionella handläggare som vet vad det innebär att vara sjuk!

Ergo Sum sa...

Åhhhhh, vad UNDERBART allt detta lät!!! Då blir monkan också glad!

Kram