lördag 28 september 2013

Vad i helvete är tjatsex?

Ja man får ju inte hicka av knepiga domar i våldtäktsmål längre. Dock fortfarande blir man lika förbannad. Det blev jag igår när jag läste Aftonbladet.

Sex killar bestämde sig för att dela på en tjej på en fest, där övriga deltagare, bortsett ifrån tjejens kompis, hade gått hem.

Jaha.

Om de nu bestämde sig för att dela på henne, så undrar jag hur snacket gick utöver det. Såg de henne som nån sorts Grapefrukt som var och en gröper ur lite av. Eller? Tänkte de dela rättvis eller gröpa ur lite ojämt? Turordning? Hur mkt slafsande var tillåtet?

Frågade nån Grapefrukten vad den tyckte om deras överenskommelse?

Nä. Man frågar inte en sak om lov. Inte en frukt heller.

Men nu var det ju ingen frukt som de skulle in och slafsa och gröpa ur heller. Så ev. hade de kunnat diskutera med den levande människan och tjejen de hade där framför sig?

Är det ett orimligt krav?

"Det finns inga straffsatser om tjatsex."

Vad i helvete är "tjatsex"?

Om man nu har sagt JA, så behövs ju inget tjat. Alltså hade tjejen sagt NEJ.

Hur många ggr måste man säga NEJ som kvinna för att det ska räcka?

Det borde räcka om man är tveksam till aktiviteten.

Hur mycket motstånd måste man göra?

Det vore ju önskvärt att alla kvinnor blev gladiatorer, vid en våldtäkt. Men en del drabbas av det motsatta- en skräck som förlamar. Sådan är psykologin.

Sen undrar jag till sist varför de stundtals låste in tjejen i det där rummet, om det var sådär härligt njutbart och frivilligt?

Jag tycker att det är åt helvete, och jag skäms å samhällets vägnar att vi inte kan ge upprättelse åt den där tjejen, utan kommer med nåt så dumt uttryck såsom tjatsex.

Året är 2013 och man skäms, trots att det inte är jag som gjort den här tjejen illa.

Jag hoppas de överklagar och att hon får all hjälp hon behöver. Det här var inte hennes fel. Hon har inte gjort fel. Skulden ligger hos de som gröpte stora hål ur en själ som innan var hel.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Bra inlägg!!! Vem tror att någon frivilligt bli inlåst i ett rum för att ha sex med en hel grupp med killar? Vem??!

Ergo Sum sa...

*varning för mycket våldsamt förpubertalt ungdomsspråk* Fyyyyy FAAAAAANNNN vilka jävla idioter!!! Helt jävla fucking retards!!!! Man borde sätta ett skott i pannan på dem. Dem och de som frikände!!

"Tjatsex"!!!!! Vad faaaan är det????????? Far åt helevete med dem!!

Och nu - blöder mitt värkande hjärta för vart vi är på väg någonstans..

Kram

Ergo Sum sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Freja sa...

Ibland vill jag bara gråta. Eller stega fram till nämndemän som tycker den här typen av domar är OK och läxa upp dem! Bra skrivet!