torsdag 25 oktober 2012

Jävulshorn

Ja jag vet inte men rådet om att börja rida, så snart som möjligt som sjukgymnasten sa, känns liiiite väl avlägset, när det är en prövning att stå upprätt och plocka in disk i diskmaskinen samtidigt.

Dessutom måste Fjantens box kläs in i betong och med högspänningsledning i för att han inte ska spränga sig ut. Den där hästen har vi fått för våra synder.

Tänkte försöka mig på att ge mig på deras manar idag för de ser misskötta ut. Men saxjäkeln kommer väl att vara lika farlig som vanligt för Fjant, så det kanske blir ett projekt som jag inte mäktar med. I dagsläget. Annars tycker jag inte att det är så farligt. Ju mer stressad han är desto lugnare blir jag. Varför vet jag inte men det går på ren automatik. Men jag....... stå och hålla balansen och klippa samtidigt. Ja det blir en prövning. Jag skulle också ha behövt schamponera dom...så dags nu att komma på det...men kanske man ska ge sig på torrschampo. Men jag orkar inte nu.

Annars håller han på och kaxar sig Fjanten. Ja som när han får mat. Surar och lägger öronen bakåt. Men se den gubben går inte. Han får lära sig att backa från maten. Nu blir han dessutom borstad och fixad med när han äter kraftfoder på kvällarna, för att det dels behövs av hygieniska skäl, samt att han får vänja sig vid att ha mig med nära maten. Annars brukar jag inte störa dem så mkt när de äter. Men man måste kunna vara runt dem, lägga på dem täcke till exempel och fixa. Det måste han klara framöver. Hursomhelst är det tacksamt med unghästar. De ger sig ganska lätt. Uthålligheten är inte så bra.

Annars då. Ja jag har som ambition att färga håret knallrött nån dag. Det känns som om det passar nu, när jävulshornen växer stadigt.



2 kommentarer:

Madeleine sa...

Ler lite... Har mycket svårt att se dig med djävulvs horn! :))
Tänkte på det att ibland så känner ju djuren av att vi mår skit, och är lite "snällare" då...
Som mina katter, dom håller sig väldigt nära när jag är ledsen (typ när hysterin satt in)
Men kanske inte gäller Fjant?
Kram

Pipan sa...

Vajert. Rött är bra.

Jaså han fjantar sig? Näbben har börjat med att pipa och sparka bakut på mornarna innan jag ska ha på grimman. Sist fick hon betformåttet i assele. Jävla tag.