tisdag 23 oktober 2012

Sjukdomsbloggen

Tja kramper i rygg och underrede idag då för den som är intresserad.

Beror det på det hormonella frispelet eller hjärnans frispel?

Det är en sån fråga man kan ställa sig i min situation idag.

Jag valde den senaste tesen för en stund sen då det var som värst.

Då fick jag en rejäl panikångestattack. Det man ber om det får man. Börjar man gapa om att man är tokig så kommer tokigheterna.

Sen orkar jag nog inte så mkt mer nu. Inga nya grejer. Inga helvetsblödningar från Tors nyöppnade åskvedeld. De här kramperna, för att inte säga, de simulerade förlossningsvärkar jag har haft idag. Tack Tor men det räcker nu. Det räckte med Musse Piggs intåg i vardagen.

Fast det här är ju inte första gången jag haft de där kramperna. Till och från under några års tid, fast inte så illa som idag.

Nån läkare trodde det var endometrios och tyckte jag skulle kontakta gyn. Men det orkade jag inte och sen har det varit bättre en längre period nu. Äh. Jag ränner ju runt som en dement Dillen på de där sjukhusen ändå. Irrandes med än det knäppare symtomet efter det andra.

Ja.

En sån dag. När man håller på och spyr upp Challes egenhändigt fixade hamburgare, rätt ut över rumsbordet, så är det ju skam på torra land.

Challe han hade väl av nån sorts anledning satt sig vid matsalsmöblerna för sig själv och ätit han.

Kanske han ville hålla mig på avstånd. Eller så var det mitt och Pyrets kreativa kaos på rumsbordet som gjorde att han gick nån annanstans.

Stackarn.

Nu är de där två, Pyret och han, på orkesterspelning. Pyrets första. Han lovade filma och visa mig. Det kändes väl som om jag kunde bespara de oförstörda barnen en lytt, haltande, vinglande människa med rygg och magkramper. Ja den med en spya i handen som sista ess.

Fy fan. Det gäller att hålla ihop sig nu.

Imorgon ska jag ju på sjukgymnastik........hahahahaha......hoppas jag är bättre från underlivskramperna då, annars kommer han sjukgymnasten att få glo på världens mest libleka och kallsvettiga ansikte som någonsin skådats.

Ja också är jag ju livrädd för att uppvisa mig i ett alltför dåligt skick på sjukan. Numer vet jag att man kan få stanna kvar om det vill sig illa. Jag är klar med sjukhus nu.

Gå, stå, spy sällan och svimma inte.

Skjut mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Näääämen, fy tusan Millan! Måtte du bli bättre snart!/Mormor

Blondie sa...

Det är så man nästan vill skratta åt allt mitt i eländet.. Din förmåga att kunna uttrycka det krasst är fenomenal!!
Endometrios har jag haft, man kan få hjälp...
hoppas innerligt du blir bättre !!
Hoppas du får vila i kvällen..

Milla sa...

Men fy f..n du har det verkligen vidrigt just nu :/
Hoppas att Pyrets orkesterspelning går bra och att ni kan mysa och titta på filmen tillsammans sen:) Kram

Freja sa...

Ohh, jag önskar att jag verkligen var en häxa så jag kunde trolla bort allt ditt onda!