tisdag 30 oktober 2012

Noll kontroll

Ja. Idag har jag ringt till en Osteopat för att försöka få ordning på nacke och rygg.

Det smäller till utav helvete ibland i nacken rätt genom ryggraden och vänsteraxeln, som en elstöt ungefär. Jävla skit. Har aldrig varit med om maken till grej.

Ja och det är väl inte så lätt att börja träna och belasta kroppen när man ser ut som en ostkrok.

Fan vad jävligt det ser ut.

Annars är jag glad. Lite Thomas Di leva stämning. Blommorna som vissnat är vackra ändå, leran är helt okej, ljungen är finfin och vädret suveränt trots regn. Bara för att jag kan gå korta sträckor, stå ganska lång tid utan att tappa balansen, sitta på toan utan att ramla, mocka och bära hö och vatten. Hjälpa Pyret med grejer.

Det mest elementära.

Sen så har jag lite bättre aptit. Är icke spyfärdig hela tiden.

Men så har vi det här med att ha kontroll då. Eftersom jag inte riktigt begriper vad som utlöste allt det här, så innebär det ju att det kan komma tillbaka närsomhelst. Så huvet jobbar för att få ihop alla bitar ganska ofta. Men jag jobbar på att bara vara i nuet....haha. Det är ju lätt för en sån som mig.

Men jag kan inte göra annat än att njuta när stunder bjuds, även om eländet kommer tillbaka. Jag har ägnat så förbannade mycket tid till att försöka hindra, och förekomma diverse katastrofer helt i onödan. Jag har egentligen aldrig kunnat påverka så mycket. Det är väl så nu med. Kan nån banka in det i mitt huvud så vore det snällt.

Man har ingen större kontroll över saker och ting. Man får försöka lita till sig själv att man fixar det när fanskapet väl händer. Tja. Jag försöker föra ett resonemang här med mig själv.

5 kommentarer:

Pipan sa...

Nä man har ju inte det. Kontroll alltså. Fast man gärna vill ha.

Fint att du kan äta i alla fall. Matleda är inte kul. Men det är åt helvete det här med kroppen. Usch. Vad glad man kan bli bara av att klara av att mocka. =)

envingad sa...

Det är ett elände att inte ha full koll på sin kropp..Hoppas det blir bättre snart..Skönt du har kunnat äta..det är viktigt
Kramen ♥

Jane sa...

Vad bra att du tycker att det går lättare att äta vännen.
Visst vill man ha kontroll men det går ju bara inte.
Kramar i massor finaste du / Jane

Ergo Sum sa...

Är tillbaka nu. Jag alltså. Har läst ifatt lite i din blogg... Millan... önskar jag kunde hjälpa dig. Med vad som. Jag är inte alls bra med djur, men grovjobbet gör jag mer än gärna: mockar, bär hö, stängslar och vad som.

Challe. *suck* som alla män. Min med. Men jag är faktiskt trött på att acceptera att han inte "klarar av att jag mår så dåligt". Jag tar det när han mår dåligt!!! Fan!

Vackra, smärtsamma dikter.

Ta hand om dig - och finPyret!
Kram

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma sa...

Usch då det där lät inget skoj. Hoppas de kan hjälpa dig. Det där med kontroll är svårt. Man vill ju gärna ha kontroll över saker, men man mrker ju att det inte går.